Una de les més grans mancances de l'edició de llibres és l'atenció al client (és a dir, al lector), sense la qual cap política editorial assolirà l'objectiu d'oferir un producte que satisfaci les expectatives del lector (per les quals paga sovint un bon preu) i el fidelitzi.
De tant en tant, però, trobem iniciatives en aquest sentit d'editors que han entès que, en un país que llegeix poc, és més fàcil no perdre lectors per una mala qualitat i un mal servei, que no pas guanyar-los. Aquest és el cas, per exemple, de l'editorial navarresa Txalaparta, que dedica els colofons dels seus llibres a demanar-ne el parer al lector. Esperem que, quan el rebi, també hi pari atenció!
De tant en tant, però, trobem iniciatives en aquest sentit d'editors que han entès que, en un país que llegeix poc, és més fàcil no perdre lectors per una mala qualitat i un mal servei, que no pas guanyar-los. Aquest és el cas, per exemple, de l'editorial navarresa Txalaparta, que dedica els colofons dels seus llibres a demanar-ne el parer al lector. Esperem que, quan el rebi, també hi pari atenció!
1 comentari:
Ante todo, perdonad por no poder escribir en catalá.
Soy editor de Txalaparta y me gustaría comentar que sí se toman en cuenta las consideraciones que nos hacen lectores y lectoras que llaman o escriben diciendo que han leído nuestro colofón. La mayoría de veces son críticas positivas. Y otra gran mayoría de las veces la gente nos envía erratas o fallos con la intención de que los corrijamos en posteriores ediciones. Evidentemente, ningún editor o editora quiere publicar sus libros con errores y procuramos corregirlos en sucesivas ediciones, si las hay.
Por lo tanto, son bien recibidas las críticas, son escuchadas y atendidas y son, sobre todo, útiles para cualquier editorial.
Una abraçada i moltes graçies per el comentari.
Publica un comentari a l'entrada