PROPIETAT INTEL·LECTUAL

29 d’abr. 2015

L'editor que consulta els seus lectors

Una de les més grans mancances de l'edició de llibres és l'atenció al client (és a dir, al lector), sense la qual cap política editorial assolirà l'objectiu d'oferir un producte que satisfaci les expectatives del lector (per les quals paga sovint un bon preu) i el fidelitzi. 
De tant en tant, però, trobem iniciatives en aquest sentit d'editors que han entès que, en un país que llegeix poc, és més fàcil no perdre lectors per una mala qualitat i un mal servei, que no pas guanyar-los. Aquest és el cas, per exemple, de l'editorial navarresa Txalaparta, que dedica els colofons dels seus llibres a demanar-ne el parer al lector. Esperem que, quan el rebi, també hi pari atenció!




1 comentari:

Unknown ha dit...

Ante todo, perdonad por no poder escribir en catalá.
Soy editor de Txalaparta y me gustaría comentar que sí se toman en cuenta las consideraciones que nos hacen lectores y lectoras que llaman o escriben diciendo que han leído nuestro colofón. La mayoría de veces son críticas positivas. Y otra gran mayoría de las veces la gente nos envía erratas o fallos con la intención de que los corrijamos en posteriores ediciones. Evidentemente, ningún editor o editora quiere publicar sus libros con errores y procuramos corregirlos en sucesivas ediciones, si las hay.
Por lo tanto, son bien recibidas las críticas, son escuchadas y atendidas y son, sobre todo, útiles para cualquier editorial.
Una abraçada i moltes graçies per el comentari.