PROPIETAT INTEL·LECTUAL

4 de març 2011

Obro la paradeta: classes particulars de tipografia, edició i correcció de textos

Només un any enrere no m'hagués imaginat que algú em cercaria personalment perquè li fes classes d'edició, tipografia, norma castellana i correcció. Des que estudiava la carrera i donava classes de llatí a nois i noies de batxillerat que no havia fet de mestra particular! 
Però les coses van mal dades, moltes empreses que canalitzaven externament la feina de cura i edició dels seus textos ara l'han d'assumir internament i no tenen el personal prou format, i els seus col·laboradors, per contra, es troben amb menys feina que mai i temps per formar-se. Tants els uns com els altres han vist que l'oferta de formació és cada cop més minsa i poc ajustada als seus perfils, i que ja no poden recórrer, si més no a Barcelona, a la formació gremial gratuïta que jo mateixa impartia. Ara, tota la formació es paga i, pagar per pagar un curs, n'hi ha que s'estimen més pagar-lo fet a mida. I vet aquí que em trobo amb aquest nou i imprevist mercat, encantada de descobrir-lo.
Per tant, ja sabeu: si voleu omplir forats formatius, teniu a la vostra disposició una professora particular acabada d'estrenar, però amb 14 anys formant professionals del sector de la traducció i l'edició. Per a més referències, vegeu el meu perfil al LinkedIn i a Ediciona, i si hi teniu compte, les recomanacions dels meus clients al meu perfil complet del LinkedIn.
Ah, com a malalta de la informació que sóc, els meus ex-alumnes gaudeixen d'un plus: un servei continu d'actualització bibliogràfica.


Silvia Senz